WhatsApp automatisering voor beautysalons en kappers
Als beauty expert leg je het liefst de hele dag jouw klanten in de watten. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw klanten zichzelf niet vergeten?
- Verstuur na een aantal weken automatisch een bericht om een nieuwe afspraak in te plannen
- Vraag na de behandeling om een review, welke automatisch in het juiste systeem geplaatst wordt (treatwell of google recenties bijvoorbeeld)
- Verstuur via WhatsApp een afspraakbevestiging. Eventueel met advies vooraf, parkeerinstructies of stel jezelf alvast even voor.
Persoonlijke berichten
Verstuur automatisch uiterst gepersonaliseerde berichten aan jouw klanten. Stel jezelf alvast voor middels een persoonlijke video, geef instructies voor een eventuele voorbereiding of vertel wat over de verschillende pakketkeuzes die de klant heeft.
Automatisch reviews verzamelen
Stuur 1 of 2 dagen na de behandeling een berichtje waarin je laagdrempelig vraagt wat ze van de behandeling vonden. De review wordt na afloop direct geplaats het door jou gewenste kanaal (Treatwell of Google Reviews bijvoorbeeld)
Afspraakplanner
Geen zin en tijd om heen en weer te bellen / mailen om een afspraak in te plannen? Stuur ze een bericht met een planner zodat ze zelf een gepast tijdstip kunnen uitkiezen.
Hoe pas ik WhatsApp automatisering toe voor mijn salon of kapsalon?
Om een gevoel te geven hoe WhatsApp automatisering voor jouw organisatie het verschil kan maken, staan hieronder enkele voorbeelden uitgewerkt:
- Stuur een dag vóór de behandeling een korte kennismaking video waarin de behandelaar zichzelf voorstelt, om de belevenis van de klant compleet te maken.
- Beperkte parkeergelegenheid? Geef de klant alvast een parkeerinstructie, laat de klant zich welkom voelen.
- Verstuur na de behandeling een bericht aan de klant waarin je vraagt om een review.
- Vul jouw agenda door bestaande klanten een bericht te sturen waar ze zelf een nieuwe afspraak kunnen inplannen voor wat extra me-time.