WhatsApp automatisering voor werving & selectie
Jaarlijks worden miljoenen euro’s uitgegeven aan werving en selectie maar hoe zorg je ervoor dat kandidaten na het solliciteren ook écht voor jouw organisatie kiezen? Met onze geautomatiseerde WhatsApp campagnes spring je er écht uit!
- Ontneem onzekerheid bij de kandidaat, waardoor je een beter beeld krijgt van ‘de mens achter de mens’
- Zorg dat de kandidaat zich al thuis voelt vóórdat hij überhaubt zijn eerste gesprek heeft gehad
- Blijf geautomatiseerd in contact met kandidaten die toch niet voor jullie gekozen hebben, je weet nooit wat de toekomst brengt
Persoonlijke berichten
Verstuur automatisch uiterst gepersonaliseerde berichten aan jouw klanten. Stel jezelf alvast voor middels een persoonlijke video, geef instructies voor een eventuele voorbereiding of vertel wat over de verschillende pakketkeuzes die de klant heeft.
Automatisch reviews verzamelen
Stuur 1 of 2 dagen na de behandeling een berichtje waarin je laagdrempelig vraagt wat ze van de behandeling vonden. De review wordt na afloop direct geplaats het door jou gewenste kanaal (Treatwell of Google Reviews bijvoorbeeld)
Afspraakplanner
Geen zin en tijd om heen en weer te bellen / mailen om een afspraak in te plannen? Stuur ze een bericht met een planner zodat ze zelf een gepast tijdstip kunnen uitkiezen.
Hoe pas ik WhatsApp automatisering toe in werving en selectie?
Om een gevoel te geven hoe WhatsApp automatisering voor jouw organisatie het verschil kan maken, staan hieronder enkele voorbeelden uitgewerkt:
- Stuur een dag vóór het eerste gesprek een korte kennismaking video, dat verlaagt de stress bij de kandidaat.
- Beperkte parkeergelegenheid? Geef de kandidaat alvast wat instructie, laat de kandidaat zich welkom voelen.
- Stuur een planner, zodat de kandidaat een tijdstip kan kiezen wat hem past. Scheelt jou ook weer tijd!
- Heeft de kandidaat niet voor jullie gekozen? Stuur hem later dat jaar (met zijn verjaardag bijvoorbeeld) nog eens een berichtje. Misschien zijn de omstandigheden nu wel anders.